Thursday, February 10, 2011

berjauhan..?

since january 2010 aku dah jadi suri rumah yang berjaya..(berjaya? depends on my hubby comment ;p) setahun lebih memegang title 'penganggur terhormat'..setiap masa ade dengan suami..x pernah berjauhan semenjak berkahwin..
sebelum ni, aku hanya mendengar suka duka kawan2 yang bergelar 'weekly/monthly husband/wife'..jugak aku terfikir macam mana adik aku manage dengan hubungan jarak jauh bilamana dia & baby di kampung & suaminya jauh diperantauan..lebih2 lagi weekend yang berbeza hari..berapa banyak masa yang betul2 boleh dimanfaat setiap kali berjumpa..masa selebihnya untuk travel ulang-alik..tapi rezeki masing2..
walaupun berjauhan bukan untuk jangka masa yang lama, aku sudah terbayang bagaimana nanti keadaan suami bila aku dikampung & suami di shah alam..siapa nak urus rumah, apa yang my hubby nak makan (w'pun sekitar rumah sewa kami dikeliling dengan kedai makan), siapa nak cuci & iron baju keja suami, etc (sedih rasanya)..pendek kata siapa nak jaga makan minum, pakaian & urus rumah untuk suami..tapi aku kuatkan hati lebih2 lagi suami memberi izin..mungkin ini langkah pertama aku untuk hala tuju yang lebih pasti untuk masa depan..
harap2 semuanya akan baik2 selama kami berjauhan ni..

3 comments:

  1. Salam Makcik~

    Klu ikutkan hati siapa la yg xsedih kene berjauhan ngn suami kn (berckp dr pengalaman... chewah!).. tp klu utk kebaikan ape salahnye ;p tp if xtahan, cpt2 packing brg blik shah alam k!

    p.s: kn best klu ko duk area kuala terengganu ni.. bule jumpe =(

    ReplyDelete