Thursday, March 10, 2011

pEjAm CeLiK - pEjaM cEliK..

1 of the classes yg aku ngajar..
sekejap jer masa berlalu. lg 2mggu dah abis tempoh. 1st time masuk mengajar, rasa semacam plak bile anak2 kecil seusia 5 tahun duk panggil "cikgu!cikgu!" rasa macam kelakar pun ader jugak. start mengajar rasa kekok semacam coz xder pengalaman jadi cikgu ni. walaupun hanya CIKGU TADIKA! ;p lama-kelamaan dh biasa dan rasa seronok plak dengan rutin harian ni. waktu kerja bermula 7.30am, kelas bermula 8.00 - 8.15am. kul 9.15am murid 5 tahun  rehat, kelas tamat kul 12.30pm, lepas tunggu 'anak2 kecil' balik, dah boleh rehat sambil tggu waktu untuk balik tepat 2.00pm. selalunya cikgu2 kt situ abiskan masa dengan menyiapkan alat bantu mengajar.
macam2 karenah bila dengan budak2 kecik ni. ada yang kejanya asyik mengadu jer "cikgu! tgk ni si polan ni kacau saya..cikgu! si polan ni kacau saya" tapi yang paling kerap "cikgu, nk g tandas.." "cikgu, nak g tandas.." "cikgu, nak g tandas.." huhuhu.. x bagi kang ader yang terkucil kat dalam kelas or ter'oohhh-ohh'..sape yang kena cuci..cikgu la ;p wlaupun perkara mcm tu terjadi tapi aku hanya cikgu ganti so cikgu kelas la yang bertanggungjawab ;p
yang nakal xyah citer..bermain dalam kelas..nak pukul2 x boleh..cubit pun x dapat..sudahnya aku hilang suara menjerit n berpura2 garang..ada yang dengar n patuh, the rest buat bodoh jek..last2 aku biarkan je..tugas aku ajar ABC n JAWI jek..boleh ler untuk anak2 kecil..huhuhu ;p
insyaallah klu ada rezeki untuk aku, aku nak jadi cikgu lagi..tapi cikgu TADIKA je laa.. ;p

No comments:

Post a Comment